Leovegas börjar med rullande reklam
Att casinon gör reklam är ingen nyhet för de flesta i Sverige. De flesta kanske till och med tycker att det börjar bli tjatigt med liknande budskap på både radio och TV. Det är något casinbolagen självklart är medvetna om och försöker därmed hitta nya kreativa lösningar på att synas. Det svenska spelbolaget LeoVegas tar nu det nyskapande steget genom att börja göra reklam på lastbilar runtom i Stockholm, med texten ”En leverans från LeoVegas”. Samarbetet sker med en transportfirma som levererar paket till privatpersoner och företag.
|
Lastbilarna var tidigare helt vita utan något speciellt budskap och förutom att LeoVegas nu syns på dessa så klimatkompenserar spelbolaget dessutom för varje mil. Totalt rör dig sig om tio olika bilar i Stockholmsområdet.
Kampanj med Rolexklocka i potten
Med den de nya färgglada lastbilarna hoppas LeoVegas att skapa uppmärksamhet på ett nytt sätt. ”Som King of Casino vill vi göra något roligt och nytänkande. Bilarna hade tidigare vita sidor och vi såg att detta var ett utmärkt sätt att skapa uppmärksamhet, på ett nytt vis, i en miljö där människor rör sig inklusive i deras bostadsområden", berättar Denise Kehoe, marknadschef för LeoVegas.
I samband med den rullande kampanjen som kommer att pågå under sex månader, så kommer det även tävlas ut en lyxig Rolexklocka. Tävligen går ut på att ta bild på en av lastbilarna och tagga det på Instagram med hashtagen #RullamedLeoVegas. Kolla in LeoVegas Instagram @leovegassverige för fullständig information kring tävlingen.
LeoVegas tillbaka på tillväxtspåret
Det svenska spelbolaget startades som ett av världens första mobilcasino och introducerades på börsen år 2016. Första två åren på börsen blev en succé där aktien ökade med cirka 140 procent. Därefter har tillväxten minskat och aktien har pressats hårt. Senaste kvartalsrapporten (Q2 2020) pekar däremot på att tillväxten är tillbaka, med en tillväxttakt på 5 procent. Även om LeoVegas nu finns i flera länder så är Sverige än av deras viktigaste marknad, med den trogna ambassadören Dolph Lundgren i spetsen.
Förutom LeoVegas så lanserades även GoGo Casino i Sverige under år 2019. GoGo Casino blev Sveriges första renodlade Swish-casino, vilket visade sig vara en succé bland svenska spelare som uppskattar det enkla betalsättet.
Fokus på ansvarsfullt spelande
Att spela ansvarsfullt har blivit en allt mer viktigare punkt för spelbolagen i Sverige. I samband med att spellicensen infördes var det också lansering av nationella Spelpaus, där spelare enkelt kan pausa sitt spelande i olika tidsperioder. Förutom Spelpaus har även LeoVegas skapat egna verktyg för att identifiera spelare som behöver hjälp i ett tidigt skede. Samtliga anställda inom spelbolaget genomgår även en obligatoriskt utbildning inom spelansvar, oavsett om de har kontakt med spelare eller inte.
Spelinspektionen, som hanterar licenssystemet i Sverige, har sedan start varit tydliga med att spelproblem är en av de viktigaste ämnena att behandla för alla casinon med svensk licens.
Kampanj med Rolexklocka i potten
Med den de nya färgglada lastbilarna hoppas LeoVegas att skapa uppmärksamhet på ett nytt sätt. ”Som King of Casino vill vi göra något roligt och nytänkande. Bilarna hade tidigare vita sidor och vi såg att detta var ett utmärkt sätt att skapa uppmärksamhet, på ett nytt vis, i en miljö där människor rör sig inklusive i deras bostadsområden", berättar Denise Kehoe, marknadschef för LeoVegas.
I samband med den rullande kampanjen som kommer att pågå under sex månader, så kommer det även tävlas ut en lyxig Rolexklocka. Tävligen går ut på att ta bild på en av lastbilarna och tagga det på Instagram med hashtagen #RullamedLeoVegas. Kolla in LeoVegas Instagram @leovegassverige för fullständig information kring tävlingen.
LeoVegas tillbaka på tillväxtspåret
Det svenska spelbolaget startades som ett av världens första mobilcasino och introducerades på börsen år 2016. Första två åren på börsen blev en succé där aktien ökade med cirka 140 procent. Därefter har tillväxten minskat och aktien har pressats hårt. Senaste kvartalsrapporten (Q2 2020) pekar däremot på att tillväxten är tillbaka, med en tillväxttakt på 5 procent. Även om LeoVegas nu finns i flera länder så är Sverige än av deras viktigaste marknad, med den trogna ambassadören Dolph Lundgren i spetsen.
Förutom LeoVegas så lanserades även GoGo Casino i Sverige under år 2019. GoGo Casino blev Sveriges första renodlade Swish-casino, vilket visade sig vara en succé bland svenska spelare som uppskattar det enkla betalsättet.
Fokus på ansvarsfullt spelande
Att spela ansvarsfullt har blivit en allt mer viktigare punkt för spelbolagen i Sverige. I samband med att spellicensen infördes var det också lansering av nationella Spelpaus, där spelare enkelt kan pausa sitt spelande i olika tidsperioder. Förutom Spelpaus har även LeoVegas skapat egna verktyg för att identifiera spelare som behöver hjälp i ett tidigt skede. Samtliga anställda inom spelbolaget genomgår även en obligatoriskt utbildning inom spelansvar, oavsett om de har kontakt med spelare eller inte.
Spelinspektionen, som hanterar licenssystemet i Sverige, har sedan start varit tydliga med att spelproblem är en av de viktigaste ämnena att behandla för alla casinon med svensk licens.